
Naujausiame BGCI (Botanic Gardens Conservation International) leidžiamo tarptautinio žurnalo „Roots“ numeryje – moksliniai duomenimis grįsta publikacija apie edukacinių veiklų poveikį Vytauto Didžiojo universiteto Botanikos sode Kaune.
Straipsnį „The Impact of Learning in a Botanical Garden on Conceptual Change“ parengė buvusi VDU Botanikos sodo darbuotoja dr. Vesta Vančugovienė kartu su kolegomis Erno Lehtinenu ir Ilona Södervik. Tyrimas atskleidžia, kad mokymasis botanikos sode – ypač taikant tyrinėjimu grįstą metodiką – padeda mokiniams geriau suprasti biologines sąvokas ir ilgainiui išsiugdyti tikslesnį mokslinį mąstymą.
Tyrimo eksperimentinės pamokos vyko VDU Botanikos sodo erdvėse – oranžerijoje, laboratorijoje ir lauko ekspozicijose. Jose devintokai gilinosi į ląstelės struktūrą, fotosintezės ir kvėpavimo procesus, augalų išlikimo sąlygas. Po kelių mėnesių atliktas vertinimas parodė, kad Botanikos sode mokęsi mokiniai ne tik geriau įsisavino žinias, bet ir jas įsiminė, o jų supratimas buvo kur kas gilesnis nei tų, kurie mokėsi klasėje įprastais metodais.
Publikacija pristatyta ir 11-ajame Tarptautiniame botanikos sodų edukacijos kongrese (ICEBG), kuris 2025 m. birželį vyko Seule, Pietų Korėjoje. Tai – vienas svarbiausių tarptautinių renginių botanikos sodų edukacijos srityje, o žurnalo „Roots“ leidinys šiemet skiriamas kongreso temoms, pranešimams ir aktualijoms.
Džiaugiamės, kad VDU Botanikos sodas – kaip tyrimų ir edukacijos erdvė – tampa matomas ir vertinamas tarptautiniu mastu. Tokių publikacijų dėka ne tik dalijamės patirtimi, bet ir prisidedame prie visos botanikos sodų bendruomenės stiprinimo bei edukacijos kokybės augimo.
Naujausią „Roots“ leidinį galite peržiūrėti šioje nuorodoje.